1

حق ما در کشتی

تغییر وضعیت کشتی حق طبیعی دوستداران این رشته پرطرفدار استان می‌باشد. تلاش برای جلو راندن، زدودن آثار کمبودها و کم کاری‌ها، برنامه‌ریزی مناسب و تعیین اهداف کوتاه مدت و دراز مدت حق علاقه‌مندان کشتی است.

توسعه، پیشرفت، شکوفایی و رسیدن به روزهای اوج سال‌های نه چندان دور و به دست آوردن جایگاه شایسته از دست رفته حق ماست. بالا رفتن از سکوهای قهرمانی توسط فرزندان لایق و جویای نام منطقه و تبدیل استان به یکی از قطب‌های کشتی کشور و موفقیت جوانان در به دست آوردن دوبنده تیم ملی کشتی حق ماست، بالا رفتن آمار جمعیت تحت پوشش، فعالیت مستمر و مداوم سالن‌های کشتی، برگزاری کلاس‌های دانش افزایی برای مربیان و برافراشته شدن پرچم آن در جای جای استان حق جوانان و کشتی استان می‌باشد.

و اما مسائل و مواردی گریبانگیر کشتی ما هست که به هیچ عنوان حق ما نبوده و نیست. حق ما نیست که کفگیر کشتی به ته دیگ بخورد، حق ما نیست که از نظر نتیجه، کشتی در میان ضعیف‌ترین رشته‌های ورزشی استان قرار بگیرد، حق ما نیست که پایه‌های اصلی ویژگی‌های پهلوانی و جوانمردی در آن لرزان شود، حق ما نیست که بزرگان و استخوان خردکرده‌های کشتی در کنار گود باشند، حق ما نیست به جای یک‌دلی و یک‌رنگی خدای ناکرده حسادت و تفرقه در کشتی ما حکمرانی نماید و در نهایت حق ما نیست که نماینده‌ای در تیم‌های ملی نداشته باشیم.

هرگونه تغییر در مجموعه مدیریتی یک سازمان و یا یک نهاد می‌تواند مقدمه‌ای برای یک تحول مثبت و رو به جلو باشد. این امر برای کشتی استان ما نیز صادق است. به تأثیرات مثبت این تغییرات در کشتی امیدواریم اما فقط امیدوار بودن و کار امروز را به فردا و فرداها موکول کردن حاصلی برای کشتی نمی‌تواند در بر داشته باشد.

امید می‌رود بحث صدور احکام، سفر به شهرستان‌ها و دیدار با مسئولان مختلف به پایان برسد و وقت عمل، اجرای برنامه‌ها و حرکتی نو آغاز گردد و روحی تازه به تن فرسوده و بیمار کشتی ما دمیده شود.

در کشتی کارهای بر زمین مانده بسیار است. تعارفی در کار نیست از قافله پیشرفت کشتی عقب تریم. علل مختلف دست به دست هم داده و در به وجود آمدن حال و روز فعلی سهمی به خود اختصاص داده‌اند و خلاصه فارغ از همه ادعاها و شعارها به هر دلیل از آنچه باید باشیم و از آن جا که باید بایستیم، عقب تریم. مسلما برای جبران این عقب ماندگی اعضای مجمع با هزاران امید به هیئت جدید رأی اعتماد داده‌اند. امیدواری برای مشاهده آثار کوتاه مدت این انتخاب بالا می‌باشد و حالا نوبت دست اندرکاران هیئت کشتی استان است که با عملکرد شفاف و قابل قبول به اعتماد جامعه کشتی جواب مثبت بدهند.

برای دست‌یابی به اهداف ترسیم شده و وعده‌های انتخاباتی باید حرکت کنیم و باید سرعت بگیریم. مجموعه را از هرگونه کم‌کاری و قرار گرفتن در مسیر انحرافی دور بکنیم و با قرار گرفتن در راه و مسیر اصلی به حرکت‌ها شتاب ببخشیم.

در کشتی کارهای بر زمین مانده خیلی داریم و باید با همتی مضاعف و اراده‌ای پولادین و عزمی راسخ، آستین‌ها را بالا بزنیم و در راستای بهبود امور تا می‌توانیم تلاش بکنیم و نامی نیک از خود به یادگار بگذاریم.

کشتی برای رسیدن به آرامش نیاز به رعایت برخی از اصول دارد که مهمترین آن دوری جستن از غرور و تکبر، منیّت، خودمحوری، حسادت، بخل، چاپلوسی، تملق، ریا، تزویر و نفاق و روی آوردن به اخلاص، فروتنی، بردباری، انصاف، عدالت، امانت‌داری، راستگویی، جوانمردی و صفات پهلوانی است.

و در نهایت امیدواریم که سند توسعه کشتی توسط هیئت تنظیم و در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد. بدانیم که در چهار سال آینده می خواهیم به کجا برسیم و در چه جایگاهی قرار بگیریم. دستیابی به اهداف توسعه می‌تواند بهترین دلیل و مدرک برای اثبات کارایی مسئولان به حساب آید.