1

توزیع هنر کارت بین اصحاب فرهنگ و هنر اردبیل آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اهدای هنر کارت به اصحاب فرهنگ و هنر در این استان آغاز شد و در مرحله نخست بین ۲۰۰ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، عبدالله بحرالعلومی روز پنجشنبه در آیین نمادین اهدای هنر کارت به اعضای صندوق اعتباری هنر دفتر اردبیل تشریح کرد: افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ از استان اردبیل در این صندوق اعتباری نام‌نویسی کردند که مورد تایید قرار گرفتند و یک‌هزار و ۳۰۰ نفر  نیز عضو صندوق شدند.

وی توزیع این کارت را گام مهمی در راستای ارایه خدمات به جامعه هنری برشمرد و بیان کرد: هنر کارت اعضا با مبلغ ۱۵ میلیون ریال به تدریج توزیع خواهد شد و البته در مرحله نخست ۲۰۰ کارت به استان اردبیل فرستاده شده که با افتخار تقدیم اصحاب فرهنگ و هنر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: هنرمندان سالخورده مستمری‌بگیر با استفاده از همین کارت به صورت بلاعوض ماهانه مورد حمایت قرار خواهند گرفت و علاوه بر این برخی هنرمندان شناخته شده نیز در صورت تکمیل و ارسال اطلاعات موردنیاز زیرپوشش قرار می‌گیرند.

وی اظهارکرد: هنرمندان دارای نشان درجه یک هم دریافتی ماهانه‌ای دارند که به واسطه همین هنر کارت مبالغی به صورت ماهانه واریز خواهد شد.

بحرالعلومی همچنین گفت: تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان برای سال‌ها دغدغه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خود هنرمندان بود تا شاخص و معیاری فراهم شود و بر اساس آن هنر کارت هنرمندان ساکن در شهرستان‌ها نیز پس از آماده‌سازی، از سوی کارشناسان اطلاع‌رسانی و توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: طرح اعطای هنر کارت حرکت خوبی است و تلاش شده در قالب آن بیشتر اصحاب فرهنگ و هنر زیر پوشش قرار بگیرند؛ اگرچه از نظر مادی مبلغ زیادی نیست اما نشان می‌دهد که با وجود تنگناهای اعتباری، هنرمندان مورد توجه ویژه قرار دارند و در واقع بهانه‌ای برای تکریم و عرض ادب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰۰ نفر از هنرمندان استان اردبیل از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند، اضافه کرد: اقدام لازم برای بیمه تکمیلی هنرمندان نیز در حال انجام است و از سوی دیگر خود صندوق اعتباری هنر وام‌های قرض الحسنه‌ای در قالب‌های مختلف تعریف کرده است که به اعضا ارائه خواهد شد.

وی از تایید فهرست ۲۰۰ نفره متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق اعتباری هنر دفتر اردبیل خبرداد و گفت: این تسهیلات با سقف حداکثر ۵۰۰ میلیون ریالی و کارمزد چهار درصد به واجدان شرایط پرداخت می‌شود.

هنر کارت سه نفر از هنرمندان رشته‌های موسیقی، نویسندگی و هنرهای تجسمی در ادامه این آیین از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اهدا شد.