1

بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در اردبیل پرداخت شد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از تخصیص سه هزار میلیارد ریال تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا ، بهروز رحیم‌زاده در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال اظهارکرد: از سال ۹۶ با جهش و افزایش سطح میزان تسهیلات اشتغال‌زا در استان تا حدودی مشکل بیکاری را کاهش دادیم.

وی به افزایش سقف تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در اردبیل اشاره کرد و افزود: از سال ۹۶ تاکنون از ۴۱۵ میلیارد تومان اعتبار سهم استان اردبیل از محل قانون حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ۳۳۱ میلیارد تومان تسهیلات جذب و پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مطابق قانون اشتغال کشور ، تسهیلات ارزان‌قیمت ایجاد اشتغال روستایی به منظور ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی ، عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود، گفت: سه هزار و ۳۲۱ طرح اشتغال‌زا با دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت وارد چرخه اقتصادی و تولید استان اردبیل شدند.

سرپرست اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با تاکید بر اینکه نظارت همزمان با اعطای تسهیلات به طرح‌ها انجام می‌شود، افزود: هرگونه انحراف از اجرای طرح یا عدم انجام تعهد اشتغال به ازای دریافت هر ۱۵۰ میلیون تومان پس از تذکر کتبی منجر به تبدیل به دین و بازگشت تسهیلات با نرخ سود ۲۴ درصد خواهد شد.

رحیم‌زاده بیان کرد: مطابق با آئین‌نامه جدید طرح‌هایی که تا قبل از سال ۹۹ تسهیلات خود را دریافت کرده و با توجه به تورم موفق به اتمام و بهره‌برداری نشده‌اند با تایید کمیته فنی می‌توانند از تسهیلات متمم بهره‌مند شوند.

وی افزود: تسهیلات اشتغال روستایی توسط چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در حال پرداخت است.

او اظهارکرد: بانک‌های عامل با تسریع در انجام هماهنگی‌های لازم فرآیند پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه‌تمام را سرعت دهند.

سرپرست فرمانداری خلخال نیز در این نشست از مشکل بوجود آمده در پرداخت سهم اعتبارت تسهیلاتی ایجاد اشتغال پایدار روستایی این شهرستان در سال جاری انتقاد کرد.

ویافزود: از مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات منظور شده به این شهرستان تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

او اظهارکرد: برغم گذشت پنج ماه از سال از هزار و ۵۰۰ نفر سهم ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده برای سال جاری این شهرستان تنها یک درصد محقق شده است.