1

شهر نیازمند وحدت و یکدلی

محمود صفری با رأی قاطع اعضای شورای شهر به‌عنوان شهردار جدید اردبیل انتخاب شد.

در دو هفته گذشته فضای مجازی به محلی برای هواداری ها و مخالفت‌ها با نامزدهای شورا تبدیل شد. گروهی به طرفداری از شهردار سابق در برهم زدن آرامش و تحت تاثیر قرار دادن اعضای شورا تلاش کردند. درهرصورت در آشفتگی بازار فضای مجازی همه به‌دنبال برتر نشان‌دادن نامزد خود بودند. اگر در این کار افراط‌وتفریط صورت نمی‌گرفت و برخی هواداری ها منجر به بداخلاقی‌ها نمی‌شد، فصای مجازی می‌توانست در معرفی نامزدها و نقاط مثبت و منفی برنامه‌های پیشنهادی به‌خوبی عمل نماید.

در آستانه هر انتخابات، لشکرکشی هواداران نامزدها در فضای مجازی و فرو ریختن دیوار حرمت و دست زدن به هر عملی برای تخریب رقیب به یک سنت مذموم تبدیل شده‌است که امید می‌رود با درک اهمیت موضوع تبلیغ و به‌کارگیری روش‌های اصولی آن در آینده با چنین اتفاقات کمتر مواجه بشویم.

شورا، شهردار خود را انتخاب کرد. ممکن است نظر شورا برای برخی از همشهریان قابل‌قبول نباشد و این امر طبیعی است ولی گردن نهادن به تصمیم شورا و همکاری با مجموعه شهرداری برای اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده وظیفه همه شهروندان محسوب می‌شود.

اگر تا دیروز فضای مجازی به عرصه‌ای برای رقابت و تبلیغ کاندیداهای موردنظر تبدیل شده بود از امروز باید به میدانی برای یکدلی ها، همکاری‌ها و مساعدت‌ها و پشتیبانی‌ها از مجموعه شهرداری و شهردار منتخب شورا تبدیل شود.

کسانی که تن به واقعیت‌ها ندهند و همچنان در جهت آلوده کردن جو گام بردارند، نمی‌توانند علاقه‌مند به شهر و پیشرفت آن باشند. اگر تا دیروز همه برای موفقیت کاندیداهای خود تلاش می‌کردند امروز باید برای کاستن از آلام و مشکلات شهر مصمم باشند و مسائل مطرح‌شده در ده روز گذشته را فراموش کنند.

اردبیل برای این‌که در طول دوره شورای ششم بتواند به برخی از مشکلات غلبه کند چاره‌ای جز همکاری همه‌جانبه مردم با شورا و شهرداری ندارد و امید است برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده فارغ از هر گونه وابستگی و تفکر سیاسی همه شهروندان برای موفقیت شهرداری از هیچ کوششی کوتاهی نکنند. ان‌شاءالله.