1

انتظار جامعه ورزش از محمود صفری؛ ارتقای جایگاه سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری

معرفی استاندار جدید اردبیل امیدواری برای ایجاد تحرکی خاص در امور جاری استان را افزایش داده‌است. مسلماً بعد از استقرار استاندار، تغییر و تحول در سطح ادارات‌کل و برآورده شدن توقع مردم مورد انتظار می‌باشد. هر جا و در هر اداره‌کل و سازمانی که نیروی جهادی، جوان و دارای پیشینه موفق در امر مدیریت، سکان‌دار امور بشود با استقبال مردم مواجه خواهد شد.

مردم‌ دوست دارند حاصل انتخاب درست و اصولی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری را به‌مرور در همه زمینه‌ها شاهد باشند. خداحافظی مدیران نالایق، آمار ساز و فرصت‌طلب از جمله مواردی است که تحقق آن‌ها می‌تواند در سرعت بخشیدن به حرکت رو به جلو در سطح استان مؤثر عمل نماید.

خوشبختانه با انتخاب اعضای شورای شهر، در رأس شهرداری اردبیل نیرویی جهادی و خدمت‌گزار جامعه و یک چهره انقلابی قرار گرفته است. از همان روزی‌که محمود صفری به‌عنوان شهردار فعالیت خود را آغاز کرده‌ جامعه ورزش و ورزشکاران در انتظار اقدام وی در ارتباط با تعیین تکلیف سازمان فرهنگی ورزشی و اعلام سیاست‌ها و برنامه شهرداری برای آینده این مجموعه می‌باشند.

سازمان فرهنگی و ورزشی در ساختار شهرداری از زیرمجموعه‌هایی است که می‌تواند در سطح شهر تأثیرگذار و نشان‌دهنده بینش و تفکر فرهنگی و ورزشی مسئولان شهرداری باشد. در ایامی که جوانان و نوجوانان شهر از نبود برنامه‌های فرهنگی پرمحتوا و عدم حضور تیم‌های ورزشی در رقابت‌های لیگ رنج برده و شدیداً احساس نیاز می‌کنند برنامه‌ریزی و حضور فعال سازمان فرهنگی‌ورزشی می‌تواند در فائق آمدن بر مشکلات ناشی از این قبیل کمبودها نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

به دلیل شرایط خاص منطقه‌ و بی‌تفاوتی مسئولین استان به امر سرمایه‌گذاری در ورزش قهرمانی و عدم حمایت کافی دست‌اندرکاران شهرداری از تیم‌های ورزشی و تصمیم‌های لحظه‌ای در چگونگی برخورد با سرنوشت تیم‌های ورزشی در سال‌های اخیر، بخش ورزش سازمان ضربات مهلکی را تحمل کرده و به نوعی خلع‌سلاح شده‌است.

ورزشی‌های اردبیل اعتقاد دارند اگر محمود صفری بر اهمیت فعالیت همه‌جانبه سازمان، مهر تایید بزند و برای آینده آن با استفاده از نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران و آگاهان، برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت با قابلیت اجرایی در نظر بگیرد، دمیدن روحی تازه بر کالبد آن امکان‌پذیر می‌شود.

اگر سازمان فرهنگی‌ورزشی با کمک شورای شهر و شهردار در جایگاه اصلی و واقعی خود قرار بگیرد در بخش‌های فرهنگی و ورزشی می‌تواند برنامه‌های عملیاتی تاثیرگذار و خلاقانه ارائه نماید و موقعیت ازدست‌رفته‌اش را احیا نماید.

علاقه‌مندان به فوتبال دوست دارند که شورای شهر و شهردار تکلیف سازمان را در قبال حمایت از تیم‌های فوتبال و به‌خصوص احیای تیم شهرداری تعیین و برای همیشه خیال هواداران را راحت ‌کند.

اگر قصد بر حمایت و تیم‌داری باشد، لازم است قبل‌از هر اقدام و دادن وعده و یا دستاویز قرار گرفتن کلمات و بازی با جملات راه‌ها و طرق قانونی پشتیبانی را مشخص کرده و با نظر دستگاه‌های نظارتی و مذاکره جدی با آن‌ها به جواب‌های لازم دست پیدا بکنند.

طرفداران تیم فوتبال شهرداری می‌خواهند موانع موجود بر سر راه تیم‌داری را شناسایی و برای برطرف کردن آن‌ها به‌موقع گام‌های لازم را بردارند. بدون مطالعه و پیش‌بینی‌های لازم، وارد شدن در عرصه تیم‌داری می‌تواند عواقب نامطلوب که نارضایتی فوتبالی‌های استان یکی از آن‌هاست را بدنبال داشته باشد.

همه این خواسته‌ها، پیشنهادها و انتظارات موقعی می‌تواند عملی شود که تکلیف مدیریت سازمان و بخش ورزشی آن مشخص گردد. جامعه ورزش و به‌خصوص جامعه فوتبال استان در انتظار تصمیم محمود صفری هستند و مسلماً اظهار نظرها، درخواست‌ها و نیازها بعد از معرفی مسئول ورزش سازمان قابل‌طرح خواهد بود که امید است این امر در دستور کار شهردار قرار بگیرد و در روزهای پیش رو پرونده این بحث را مختومه نماید. ان‌شاءالله.