1

استمهال بدهی ها در بخش گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تصویب ستاد ملی کرونا برای استمهال بدهی‌ها در بخش گردشگری خبر داد.

عزت‌الله ضرغامی با حضور در شهر گردشگری سرعین و در بازدید از آب‌های گرم این منطقه گفت: ریاست محترم جمهور با مصوبه ستاد ملی کرونا موافقت کرده که براساس آن، مفاصا حساب‌های مالیاتی این قبیل مراکز به دلیل نبود درآمد تا پایان آذر ماه به تاخیر افتاده‌است.

وی از سرعین به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری نام برد و افزود: باید برای تقویت زیرساخت‌های موردنیاز در راستای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در این شهر گردشگرپذیر اقدام شود.

در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل با حضور وزیر گردشگری سی و هفت طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این پروژه‌ها با حجم سرمایه‌گذاری نزدیک به یک‌هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده‌است.

در این مراسم ضرغامی در سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل گفت: در جریان سفر رییس‌جمهور، یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای کمک به اقدامات توسعه‌ای در بخش گردشگری منطقه اختصاص‌یافته است.

وی آب‌های گرم معدنی سرعین را با عنوان بی‌نظیر یاد کرد و گفت: در سطح کشور ۱۰۰ آبگرم طبیعی شناسایی و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام پذیرفته ولی باید گفت که هیچ کدام از آن‌ها قابل‌مقایسه با آب‌های معدنی سرعین نیستند.

وی لزوم توسعه گردشگری در سطح کشور را یادآور شد و گفت. ‌ای برای دستیابی به این هدف پس‌از ۲۰ ماه تعطیلی صدور دوباره روادید گردشگری مورد تصویب قرار گرفته و به‌زودی صدور آن در نمایندگی‌های سیاسی کشورمان در دیگر مناطق جهان از سر گرفته می‌شود.

ضرغامی همچنین به‌مناسبت هفته وحدت با امام‌جمعه شهر سنی‌نشین عنبران و جمعی از هنرمندان آن منطقه دیدار کرد و بر روابط مستحکم اها سنت و تشیع در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در این استان اتحاد و همدلی اهل‌تسنن و تشیع مثال‌زدنی است.

در ادامه حضور مسئولین و وزرا در شهرهای مختلف استان، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جریان بازدید از منطقه بولاغلار گفت: هر سرمایه‌گذاری که قصد احداث هتل در شهرستان نیر را داشته باشد،۱۰۰میلیارد ریال تسهیلات با سود ارزان قیمت پرداخت می شود.