1

موانع واحد‌های تولیدی استان اردبیل به‌صورت هفتگی بررسی و تعیین تکلیف می‌شوند

استاندار اردبیل بر ضرورت رفع موانع تولید و سرمایه گذاری توسط ستاد تسهیل استانی تأکید کرد.
سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد:
با توجه به نام‌گذاری امسال به‌عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، عمل به این عنوان در اولویت قرار دارد که در این راستا وظیفه اصلی ستاد تسهیل استانی رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری است و هر هفته تعدادی پرونده دارای مشکل بررسی می‌شود که باید به نتیجه قابل قبول منتهی گردد.
وی افزود: سازمان صمت استان هر هفته تعدادی پرونده دارای مشکل را برای بررسی بیش‌تر به ستاد تسهیل تولید معرفی می‌کند و مصوبات این ستاد حکم قانون را داشته و بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی باید به این مصوبات عمل کنند که وظیفه نظارت بر اجرای مصوبات ستاد تسهیل بر عهده‌ سازمان صمت است.
وی در ادامه گفت: برخی واحدهای تولیدی در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه هستند که این مسائل در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور طرفین به‌صورت جدی بررسی و راهکار مناسب برای باز کردن گره‌ها ارائه می‌شود که خوشبختانه در ستاد تسهیل تولید بیش‌تر گره‌ها باز می‌گردد.
وی افزود: خوشبختانه با حضور بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی در ستاد تسهیل تولید، روند توسعه و پیشرفت رو به جلو بوده و در هر جلسه به مشکلات چندین واحد تولیدی استان رسیدگی می‌شود که تاکنون صدها مورد بررسی، و بیش‌تر موانع آن‌ها رفع شده و در این راستا همکاری بانک‌های عامل با واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران لازم است.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از محصولات تولیدشده در داخل استان اردبیل گفت: استفاده از محصولات تولیدشده در داخل استان اردبیل برای حمایت از واحدهای فعال استان اهمیت دارد که در این راستا باید در ساخت واحدهای مسکونی قانون جهش تولید مسکن و ساختمان‌های ادارات دولتی از محصولات با کیفیت تولیدشده در استان استفاده شود