1

اقدام به‌موقع شهردار

اقدام به خرید ماشین‌آلات سنگین توسط شهرداری و شورای شهر بلافاصله بعد از بحران ایجاد شده از بارش برف، پرده از روی برخی واقعیت‌های موجود در مجموعه شهرداری را کنار زد و بر کم‌محبتی هایی که نسبت به این مجموعه در سال‌های نه‌چندان دور روا داشته شده، مهر تأیید زد.

به چه دلیلی شهرداری شهری که از سرد ترین نقاط کشور محسوب می‌شود در ده سال گذشته یک دستگاه ماشین‌آلات سنگین پیشرفته به مجموعه داشته‌هایش اضافه نشده‌است؟ کدام داشته؟ مگر ماشین‌آلات بوده که برای تکمیل ناوگان آن اقدام نمایند؟ آن‌هایی که در این شهر مسئول بوده و هر روز آماری جدید و کارنامه‌ای درخشان را مدعی بودند آیا دلیل قانع‌کننده‌ای دارند که با کدام دوراندیشی و برنامه‌ریزی، توان شهرداری برای روبرو شدن با بحران‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه را به صفر رسانده‌اند؟

آن‌هایی که با ادعای از دور خارج کردن ماشین‌آلات فرسوده، فکری به جایگزینی آن‌ها نکردند و دست شهرداری را برای انجام‌وظیفه‌ی بهتر در مواقع بروز بحران، خالی و خالی‌تر از همیشه کردند، چگونه ادعای خدمت‌گزاری دارند و خود را در حل مشکلات شهر و منطقه سزاوارتر و لایق‌تر از همه می‌پندارند؟

شهردار اردبیل در ایامی که شهر در پوششی از لایه‌های ضخیم برف به‌سختی نفس می‌کشید و در قبال ساکنین اش به دلیل برخی از کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌های مسئولین گذشته‌، احساس شرمندگی می‌کرد اصلا لب به گلایه باز نکرد و با بیان حقایق موجود در مورد امکانات شهرداری ایجاد نگرانی ننمود و با بهانه قرار دادن عملکرد گذشته‌ها دست به خودنمایی نزد. ایستاد و همه انتقادها و حرف‌ها و سخن‌ها را مردانه شنید و گامی از عرصه مسئولیت و پذیرش کمبودها عقب نگذاشت و با بسیج امکانات موجود در شهر در راستای تامین خواسته‌های همشهریان شبانه‌روز در صحنه ایستاد و احساس خستگی نکرد.

بارش برف سنگین یعنی نعمتی که خداوند قادر و مهربان نصیب مردم ولایت‌مدار منطقه کرد و در کنار آن مردم، مسئولی را در کنار خود دیدند که در جهت توجیه مشکلات اقدامی ننمود و بعد از پشت سر گذاشتن روزهای بحرانی در اولین فرصت برای جبران کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌های مسئولین گذشته شهر و شهرداری اقدام نمود.

بدون‌شک اقدام محمود صفری و شورای شهر برای مجهز کردن شهرداری به یک ناوگان قابل‌اعتماد از ماشین‌آلات سنگین، خدمتی ماندگار برای شهر و مردم همیشه‌درصحنه‌ی آن خواهد بود.