مولی علی بن ابیطالب(ع) در یکی از دعاهای نهج البلاغه یکی از تکان دهنده ترین جمله های فرهنگ بشری را فرموده اند: “خدایا کاری کن که از چیزهای ارزشمند زندگی ، جانم اولین چیزی باشد که از من می گیری”. […]
دسته: اخبار
پیشرفت در حرف، عقب ماندگی در عمل
تعطیلات عید معمولا فرصتی را فراهم می کند تا چند روزی بساط سفر برپا گردد. هرچند وضعیت اقتصادی و گرانی حاکم، سفری مطلوب را امکان پذیر نمی سازد اما هم این که چند روزی بعد از یک سال تلاش، استرس […]
حرف و حدیث های سیل گلستان
برغم اطلاع رسانی گسترده رسانه های جمعی درباره وقوع سیل ویرانگر گلستان “چرایی” و “چگونگی” سیل و طغیان رودخانه گرگانرود به محاق رفته است. سیل خروشان استان گلستان بیرحمانه و سرسختانه سطح وسیعی از منطقه غرب استان را در نوردیده […]
پریوند خدمتگزاری صادق و نماد عشق و محبت
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از اولین رئیس این داشگاه در آخرین روزهای سال ۹۷ تجلیل می کند. اقدامی مناسب و ستودنی که می تواند در تقویت انگیزه دست اندرکاران امر در خدمت هرچه بیشتر به جامعه و فرهنگ و […]
زلزله اردبیل به روایت روزنامه کیهان
بعدازظهر دهم اسفند ماه ۷۵ وقتی زمین لرزید و خسارت سنگینی به استان وارد کرد اوج وحدت و همدلی مردم مسلمان و متعهد این منطقه چهره خود را نشان داد. و زمانی که بارش شدید برف در منطقه آغاز شد […]
نقد و بررسی “فوتبال و فلسفه” در نمایشگاه کتاب شریعتی اردبیل
نقد و بررسی کتاب “فوتبال و فلسفه” ترجمه عیسی عظیمی بعد از ظهر جمعه گذشته در محل نمایشگاه کتاب شریعتی اردبیل برگزار شد. این جلسه در ادامه نشست های نقد و بررسی آثار نویسندگان اردبیلی بود که به همت مدیران […]
کارکرد پیوند (Linkage) رسانه های جمعی چیست؟
رسانه جمعی می تواند اجزای مختلف جامعه را که به طور مستقیم به هم متصل نیستند پیوند دهد. برای مثال، تبلیغات جمعی می کوشد تا نیازهای خریداران را با محصولات فروشندگان پیوند دهد. رأی دهندگان نیز به نوبه خود علاقه […]
قلم های بیدار
افزایش روز افزون نشریات محلی و تغییر نگرش ها در ارتباط با وظایف فعالین این عرصه چالش های جدیدی را در سطح جامعه ایجاد کرده است. در عصر ارتباطات و در شرایطی که جامعه ما با مشکلات زیادی دست و […]
دگرگونی ذائقه خبری ایرانیان
■دکتر حجت اله عباسی // پارادایم شیفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، گسل های جدیدی را در سپهر اطلاعاتی فعال کرده و موجب کوچ مخاطبان سیاره رسانه های سنتی به سیاره رسانه های فرامدرن شده است. ■ تاثیر پذیری همه زوایای […]
توانمندی های “به درد نخور” در سازمان رسانه ای
🖋 افشین امیدی ، پژوهشگر دکتری مدیریت رسانه دانشگاه تهران: با نگاهی به درون سازمان رسانه ای، هر رسانه ای که بخواهد به موفقیت برتر دست پیدا کند، اساسا به دو چیز نیازمند است. الف) منابع ب)توانمندی ■ منظور از […]