امید میرود وزارت کشور در کمترین زمان ممکن تکلیف استانداران را مشخص نماید و بر همه رایزنیها، امضاء جمع کردنها، طرح چهرههای مختلف و بهطورکلی نسبت به جمعآوری بساط استاندارسازی در سطح کشور اقدام نماید.
استان ما نیز دراینارتباط چون دیگر مناطق کشور درگیر این قضیه بوده و در روزهای اخیر بازار معرفی استاندار داغ و قابلتوجه بوده است.
استان اردبیل علیرغم همه ادعاهای سالهای اخیر از قافله توسعه و پیشرفت کشور عقبماندگی محسوسی دارد و روی این اصل، ضرورت انتخاب و معرفی استاندار جدید منطقه کاملاً احساس میشود.
آینده استان ولایتمدار و حسینی اردبیل در گرو هدایت، کاردانی، تدبیر، مدیریت، تخصص و تجربه استانداری است که باید توسط وزارت کشور معرفی شود، استانداری که با وظایف تعریفشده اش آشنایی کامل داشته و از توان، قدرت و شایستگی اداره امور برخوردار باشد.
اردبیل نیازمند استانداری است که از دانش و آگاهی لازم بهره ببرد. با توسعه پایدار و پارامترهای اقتصادی غریبه نباشد و اطلاعات بالایی در حوزه اقتصاد و جامعهشناسی داشته باشد.
برای یک استاندار ایدهآل، ویژگیهای مختلفی میتوان برشمرد ولی برای کسی که میخواهد به صندلی استانداری اردبیل تکیه بزند فاکتوری به نام سابقه اجرایی اهمیت و جایگاه خاصی دارد. استاندار بهعنوان یک مدیر ارشد و استراتژیک در کارنامهاش باید سابقه مدیریت اجرایی در پست های مختلف و حساس را داشته باشد. اگر بخواهند برای استان، استانداری بدون محک خوردن در پستهای مختلف انتخاب نمایند و این موقعیت را بهعنوان عرصهای برای یادگیری فنون مدیریت تلقی بکنند، کم لطفی آشکار در حق منطقه و مردم همیشهدرصحنه آن میباشد.
قبول مسئولیت در پستهای حساس و کلیدی اگر زمینه خدمت و توانایی در فرد نباشد جز سرافکندگی و ظلم در حق مردم نمیتواند حاصل دیگری داشته باشد.
وقتی مدیری بر اصول و قوانین و مقررات حاکم بر مجموعه مسلط باشد از فرصت بهدستآمده برای خدمت بیشتر نهایت استفاده را میبرد اما مدیر ناآشنا به کار اجرایی، این قبیل فرصتها را در سایه ناآگاهی از دست میدهد و خسارت و ضرر و زیان جبرانناپذیری را متوجه جامعه میکند.
مولای متقیان میفرمایند که فرصت مدیریت چونان ابر زودگذر خواهد گذشت. مدیر مؤمن و متقی به خود اجازه نمیدهد این فرصت را به تهدیدی برای جامعه تبدیل نماید و به خاطر یک عنوان دنیوی در پایمال کردن حق جامعه اقدام نماید.