کتاب «تقویت مهارت‌های نرم» به مخاطب کمک می‌کند که نقاط قوت و ضعف اجتماعی، شناختی و هیجانی خود را شناسایی کند، تا در روابط خود با دیگران به فردی موثرتر تبدیل شوید.

کتاب «تقویت مهارت‌های نرم» پیش رو شامل ۱۳ مقاله درباره رشد مهارت‌های بین‌فردی، ارتباطی، و مدیریتی است که از بین صدها مقاله مجله «هاروارد بیزنیس ریویو» انتخاب شده‌اند. این مقاله‌ها به مخاطب کمک می‌کنند تا نقاط قوت و ضعف اجتماعی، شناختی و هیجانی خود را شناسایی کند، چیزهای جدیدی درباره رفتارهای خود بیاموزد و در زندگی شخصی و هم در روابط خود با دیگران به فردی موثرتر تبدیل شوید.

فصل‌های سیزده‌گانه این کتاب عبارتند از مهارت‌هایی که بیشتر از همه برای مدیران ارشد اهمیت دارند نوشته رافائلا سادون، جوزف فولر، استیون هنسن و پی‌جِی نیل؛ رهبر متمرکز نوشته دانیل گُلمن؛ هم‌دلی را در کانون فرهنگ شرکت خود قرار دهید نوشته جمیل زکی؛ یادگیریِ یادگیری نوشته اریکا اندرسن؛ چگونه کمک موردنیاز خود را دریافت کنید نوشته هایدی گرنت؛ چگونه ایده‌های خود را به زنجیره فرماندهی بقبولانید نوشته اتان بریس؛ وقتی تنوع با بازخورد تلاقی می‌کند نوشته ارین مایر؛ آیا روابط قوی‌تری در محیط کار می‌خواهید؟ نحوه گوش کردنتان را تغییر دهید نوشته منبیر کائور؛ چگونه تعارض با همکاران را مدیریت کنیم نوشته اِیمی گَلو؛ مربی‌گری برای تغییر نوشته ریچارد بویاتسیس، ملوین اسمیت و الن ون اوستن؛ علمِ نگارش تجاریِ قوی نوشته بیل برچارد؛ فقط یک صدای رهبری کافی نیست؛به صداهای زیادی نیاز دارید نوشته اِیمی جن سو و خلق مشاغل اخلاق‌مدار نوشته مریم کوچکی و آیزاک ایچ‌اسمیت هستند.

قسمتی از متن کتاب

خود را به جای طرف مقابل بگذارید

آیا فکر می‌کنید که هیچ‌کس وضعیت و مشکلات شما را درک نمی‌کند؟ خوب، این دیدگاه برای طرف مقابل نیز صدق می‌کند. بنابراین، با هم‌دلی و مهربانی گوش دهید. حتی اگر به دلیل ملاحظات شخصی نمی‌توانید به او کمک کنید، حداقل می‌توانید با مهربانی به حرف‌هایش گوش دهید.

روان می‌توانست فوریتِ درخواست اندی را درک کند و به او اطمینان دهد که دراسرع وقت به آن رسیدگی خواهد کرد. او می‌توانست بگوید، «من کاملاً درک می‌کنم که مشتری نیاز فوری به این گزارش دارد. همین الآن بررسی می‌کنم تا ببینم برای اصلاح آن‌ چه کار می‌توانم بکنم.»

اندی می‌توانست چند لحظه وقت صرف کند تا اشتباهاتی را که در آن گزارش رخ داده بود به روشنی توضیح دهد. شاید روان به دستورالعمل‌های واضح‌تری نیاز داشته است. «من می‌دانم که برای این گزارش خیلی زحمت کشیده‌ای، اما این چیزی‌ نیست که مشتری از ما می‌خواهد. شاید دستورالعمل‌های من واضح نبوده است. آیا می‌خواهی اطلاعات بیش‌تری برایت فراهم کنم؟»

نشان دهید که به موضوع علاقه‌مند هستید

توجه خود را کاملاًبه گفت‌وگو معطوف کنید. برای درک بهتر چیزها سوالات پیایان‌باز بپرسید.

روان باید می‌پرسید که چگونه می‌تواند گزارش بهتری تهیه کند. به این منظور، او می‌توانست بگوید: « شاید به کمک نیاز داشته باشم. آیا می‌توانی اطلاعات بیشتری به من بدهی تا بتوانم گزارش قوی‌تری تهیه کنم؟ مشتری از چه چیزی در این گزارش راضی نبود؟»

این نکات را در گفت‌وگوهای بعدی خود امتحان کنید و ببینید که چگونه می‌توانید روابط شخصی را گسترش دهید و پیوندهای عمیق‌تری ایجاد کنید. هرچه فعالانه‌تر گوش دهید، صدای خودتان بیشتر شنیده خواهدشد.(صفحه ۱۱۶ و ۱۱۷)

کتاب «تقویت مهارت‌های نرم» مقالاتی از هاروارد بیزینس ریویو و ترجمه وحید موسوی‌داور در قطع رقعی، جلد شومیز، کاغذ بالکی، در ۱۹۶ صفحه، با شکارگان ۲۵۰ نسخه در سال ۱۴۰۴ توسط انتشارات دکسا منتشر شد.

بازدیدها: 2