مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) گفت: یکی از بزرگ‌ترین موانع پیش روی صنعت گردشگری، پیچیدگی‌ها و چالش‌های مرتبط با تبادلات مالی، تبدیل ارز و دسترسی به سیستم بانکی بین‌المللی برای گردشگران سلامت است برای رفع این معضل به دنبال طراحی کارتی به نام «هگتا کارت» برای بیماران خارجی هستیم.

علیرضا تابش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماه گذشته در نمایشگاه«الکامپ» تفاهمنامه ای برای طراحی «هگتا کارت» با چند شرکت‌ در حوزه تکنولوژی و فناوری منعقد کردیم، امیدوارم مذاکرات ما با این شرکت‌ها به نتیجه برسد و شاهد رونمایی این کارت در نخستین رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در گردشگری پزشکی که ۱۲ تا ۱۴ آذر در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود، باشیم.

وی افزود: این کارت به عنوان یک ابزار پرداخت نوین پیش‌پرداخت شده یا مبتنی بر فناوری‌های تبادل مالی نوآورانه منجر به تسهیل فرآیند خرید و پرداخت برای گردشگران سلامت به روش پرداخت امن، سریع و قابل قبول در کلیه مراکز درمانی، اقامتی، حمل و نقل و خدمات جانبی مرتبط با درمان می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) با بیان اینکه «هگتا کارت» باعث حذف معضلات ارزی، دور زدن محدودیت‌های انتقال ارز و عملیات بانکی سنتی که اغلب منجر به نارضایتی بیمار و کاهش اعتماد به زیرساخت‌های گردشگری درمانی می‌شود، ادامه داد: با این طرح تجربه یکپارچه فرآیند درمانی و اقامتی به یک تجربه مالی شفاف و بدون اصطکاک برای بیمار خارجی تبدیل می‌شود.

تابش در پاسخ به این پرسش که چه میزان اعتبار برای «هگتا کارت» در نظر گرفته می‌شود، گفت: میزان اعتبار برای این کارت هنوز مشخص نیست، اکنون پیگیری ها و مطالعات برای صدور کارت در دستور کار هگتا و شرکت‌ های حوزه تکنولوژی و فناوری مورد نظر قرار دارد.

 

توسعه گردشگری سلامت در استان های مرزی

مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تمرکز توسعه گردشگری سلامت بیشتر در کدام استان هاست، گفت: بیشتر استان‌های مرزی مورد توجه است چون مناطق آزاد براساس برنامه هفتم توسعه مکلفند برای توسعه اقتصادی و گردشگری با وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهادها همکاری کنند؛ ترجیح ما همکاری با استانداری‌ها و مجموعه های مرزی مانند روسای مناطق آزاد است.

تابش تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکل اصلی ما در گردشگری سلامت ضعف در سرمایه گذاری است، هدفگذاری ما به طور مشخص بر مقوله گردشگری سلامت نیست بلکه تمرکز بر فرصت های سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه با مطالعات میدانی ضعف‌ها و کمبودهای ساختاری را در استان‌ها شناسایی می‌کنیم و تمرکز ما در منطقه آزاد اروند بر روی رفع مشکلات بیمارستانی، هتل‌داری و تقویت حوزه آژانس‌های گردشگری است، توضیح داد: همایش‌های بین المللی به عنوان فرصت های سرمایه گذاری در گردشگری پزشکی نیز در راستای ترغیب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری سلامت نظیر ایجاد هتل، تسهیل در حمل و نقل و در ساخت و تکمیل بیمارستان‌ها برگزار می‌شود.

جذب بیمار و سرمایه گذار از کشورهای عربی

مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) افزود: در این همایش تمرکز ما بر جذب بیماران و سرمایه‌گذاران از کشور عراق و سایر کشورهای عربی منطقه خلیج فارس به دلایل نزدیکی جغرافیایی و کیفیت بهتر خدمات درمانی ایران نسبت به برخی از کشورهای همسایه است.

تابش خاطرنشان کرد: ایران تقریبا در همه رشته‌های پزشکی جزو برندهای خوشنام و سرآمد در منطقه است و گردشگران برای درمان بیماری‌های قلبی، روحی، چشمی، پوستی و بخصوص موضوعات مرتبط با زیبایی به کشور ما سفر می کنند.

بازدیدها: 2