بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان به‌عنوان بخشی از راهبرد بازسازی گسترده‌تر خود با اولویت دیجیتالی‌شدن، هوش مصنوعی و اتوماسیون ۴ هزار کارمند خود را کاهش می‌دهد.

 شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی نوشت: شرکت لوفت هانزا افزایش بهره وری و گرایش به سمت هوش مصنوعی برای دستیابی به کارامدی بیشتر را هدف قرار داده است.

در این راستا، این شرکت هواپیمایی گفت تا سال ۲۰۳۰ میلادی درمجموع ۴ هزار نیرو را تعدیل خواهد کرد.

این شرکت در درجه اول نقش‌های اداری را هدف قرار داده است که به عنوان بخشی از راهبرد جدید برای تجدید ساختار گسترده تر، اکثر آنها در پایگاه اصلی خود در آلمان، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

شرکت هواپیمایی آلمان در بیانیه ای اعلام کرد که در حال بازنگری فعالیت هایی است که مثلا به دلیل کارهای تکراری، دیگر در آینده نیازی به آنها نیست. به طور خاص، تغییرات عمیق ناشی از دیجیتالی شدن و افزایش استفاده از هوش مصنوعی منجر به افزایش بهره‌وری در بسیاری از حوزه‌ها و فرآیندها خواهد شد.

لوفت هانزا به تعدادی از شرکت‌هایی ملحق می شود که از هوش مصنوعی به عنوان بخشی از راهبردش تجدید ساختار خود استفاده می‌کنند. سباستین سیمیاتکوفسکی، مدیرعامل شرکت خدمات مالی سوئدی کلارنا، اوایل امسال گفت که هوش مصنوعی تا حدی به کاهش ۴۰ درصدی تعداد کارمندان این شرکت از ۵ هزار نفر به حدود ۳ هزار نفر کمک کرده است. در همین حال، شرکت نرم‌افزاری «سیلز فورس» Salesforce با استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش نیروی کار خود، ۴ هزار نفر از پست های پشتیبانی مشتری را تعدیل کرد.

لوفت هانزا در سال ۲۰۲۴ در تحقق اهداف سودآوری خود شکست خورد و سال سختی را پشت سر گذاشت؛ سالی که مملو از اعتصاب کارکنان، افزایش رقابت جهانی بر سر قیمت و تاخیر در تحویل هواپیماها بود. درآمد سالانه قبل از بهره و مالیات یا EBIT سال گذشته ۳۹ درصد کاهش یافت و به ۱.۶۵ میلیارد یورو رسید و حاشیه سود عملیاتی سالانه آن ۴.۴ درصد کمتر از هدف راهبردی ۸ درصدی لوفت‌هانزا بود. همچنین سهام این شرکت در پایان سال ۲۳ درصد کاهش یافت.

رویترز  نوشت: پس از آن که خلبانان لوفت هانزا به اعتصاب رأی دادند، این شرکت با اعتصاب روبرو خواهد شد.

پس از آن که اتحادیه خلبانان (VC) روز سه‌شنبه اعلام کرد اعضایش در اختلاف بر سر حقوق بازنشستگی به نفع اعتصاب رای داده‌اند، با اعتصاب در خطوط هوایی اصلی خود مواجه خواهد شد. اتحادیه خلبانان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اکثریت قریب به اتفاق اعضا به اعتصاب رای داده‌اند، اما هیچ جدول زمانی برای این اقدام صنعتی پیشنهادی ارائه نکرد.

این اتحادیه نماینده حدود 9 هزار خلبان است و امتناع لوفت‌هانزا از مصالحه در طول هفت دور مذاکره را دلیل اصلی تشدید تنش‌ها عنوان کرد.

این شرکت هواپیمایی در سال‌های اخیر به دلیل تلاش برای کاهش هزینه ها با چالش‌های متعددی روبرو بوده است.

بازدیدها: 6