دومین همایش ملی «فرهنگ، رسانه و تحولات نسلی در ایران؛ از جهان واقعی تا جهان مجازی» ۲۸ بهمن‌ماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش  پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دومین همایش ملی «فرهنگ، رسانه و تحولات نسلی در ایران: از جهان واقعی تا جهان مجازی»به همت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات در ۲۸ بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود و مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۴ است.

این همایش ملی در محورهای مختلف برگزار می‌شود.

محورهای دومین همایش «فرهنگ، رسانه و تحولات نسلی در ایران: از فضای واقعی تا فضای مجازی»
محور نخست: رسانه، نسل و جهان ایرانی
• مطالعه تحول مصرف رسانه‌ای و سبک زندگی نسل‌ها و روندهای آینده
• مطالعه مصرف فرهنگی (ادبیات، سینما، موسیقی، بازی‌های آنلاین و … ) نسل‌ها در عصر دیجیتال
• مطالعه تحولات نسلی در بستر رسانه‌های دیجیتال (بازنمایی بدن، فرهنگ شهرت، زیست مجردی، فرهنگ کسب و کار، کمپین‌های مجازی و …)
• تحلیل مناسبات نسلی و میان نسلی (والدگری دیجیتال، مناسبات خانوادگی و …) در عصر دیجیتال
• نقش رسانه‌ در شکل‌گیری حافظه جمعی و پیوند یا گسست بین‌نسلی
• تحلیل روایت‌های رسانه‌ای از تجربه زیسته نسل‌های مختلف و مناسبات بین نسلی
• نقش رسانه در انتقال یا دگرگونی روایت‌های نسلی از شهر
• تحولات زبانی نسل‌ها با تاکید بر فضای مجازی
• تحلیل جایگاه دینی و تجربه دینی در عصر دیجیتال
• تحولات فردی در عصر رسانه‌های دیجیتال (اخلاق، هویت فردی و… و.)

محور دوم: رسانه، نسل و علم و فناوری
• تاثیر الگوریتم‌ها، هوش مصنوعی و پلتفرم‌ها بر مصرف رسانه‌ای نسل‌ها
• سواد رسانه‌ای نسل‌های مختلف و شکاف‌های نسلی
• رسانه و انتقال دانش و فرهنگ نسلی و میان نسلی
• فناوری‌های رسانه‌ای نوین و چالش‌های اخلاقی (فیک‌نیوزها، شایعات، نفرت‌پراکنی آنلاین، قلدری مجازی و …)
• مطالعه تحولات آموزش در عصر هوش مصنوعی با تاکید بر تحولات نسلی
• فناوری‌های رسانه‌ای نوین و تغییر ساختار تجربه رسانه‌ای نسل‌ها

محور سوم: رسانه، نسل و سیاستگذاری
• نقش نهادهای دولتی و غیردولتی در سیاستگذاری فضای مجازی با رویکرد نسلی
• سیاستگذاری فضای مجازی برای کودکان
• آسیب‌شناسی سیاستگذاری برای گفتگوی بین نسلی در عصر دیجیتال
• تحلیل روندهای جهانی و بررسی تطبیقی سیاست‌گذاری فضای مجازی با رویکرد نسلی
• کنشگری نسلی در رسانه‌های دیجیتال
• فضای مجازی و تغییر مرجعیت رسانه‌ای نسل‌ها (زوال رسانه‌ای، پادفرهنگ‌ها و …)

تاریخ‌های مهم همایش:

زمان برگزاری همایش: ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۴

مهلت ارسال چکیده: ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۴

اعلام پذیرش چکیده مقالات: ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴

مهلت ارسال اصل مقالات: ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۴

علاقمندان برای ثبت‌نام در این همایش می‌توانند به وبگاه این رویداد به نشانی https://www.ihcs.ac.ir/ming/fa مراجعه کنند.

بازدیدها: 1